Dlaczego gadżety reklamowe wpływają na wizerunek firmy?

Gadżety reklamowe są jednym z najstarszych elementów w działaniach marketingowych. Pomimo że większość działań prowadzonych jest obecnie przez internet, gadżety nadal są stosowane przez wiele przedsiębiorstw ze względu na wysoką skuteczność.

klucze na blacieWspółczesne technologie pozwalają na tworzenie niezwykle ciekawych designersko przedmiotów oraz wyjątkowo precyzyjne nadruki na nich. Gadżety pozwalają na kształtowanie wizerunku marki oraz wspieranie różnego rodzaju kampanii. Są trwałe, ale jednocześnie niedrogie. Mogą docierać do wielu odbiorców, dzięki czemu zwiększają zasięg prowadzonych działań. W przeciwieństwie do reklamy internetowej, logo i hasło na torbie zabieranej na zakupy będzie widocznie dla setek osób każdego dnia.

Współczesne technologie umożliwiają produkcję długopisów, koszulek, toreb i wielu innych, praktycznych przedmiotów, które mogą służyć obdarowanym przez wiele lat, budując pozytywny wizerunek firmy. Niektóre gadżety reklamowe potrafią zaskoczyć pomysłowością i innowacyjnością, przez co zostają zauważone i zapamiętane, szczególnie jeśli rodzaj przedmiotu zostanie dobrze dobrany do okazji, grupy docelowej oraz działalności firmy. W dobie rozwoju technologii cyfrowych dobrze sprawdzają się pendrivy, powerbanki, etui do telefonów komórkowych, ale nadal stosuje się też sprawdzone, tradycyjne gadżety takie jak torby, smycze, breloki.

Jak dobrze wybrać rodzaj gadżetów?

Zdarzają się sytuacje, kiedy firma inwestuje w gadżety reklamowe i nie obserwuje efektów swoich działań. Przyczyn takich sytuacji może być kilka. Jedną z przyczyn jest niespójność między gadżetami a wizerunkiem firmy, na przykład kolorami aktualnie stosowanymi w logo czy reklamach. Odbiorcy mogą nie kojarzyć ciekawych przedmiotów z tą akurat marką, którą miały wspierać. Częstą przyczyną braku efektywności stosowania gadżetów jest brak dostosowania danego przedmiotu do grupy odbiorców. Mimo popularności elektroniki, akcesoria do komputerów i telefonów mogą nie znaleźć zainteresowania, jeśli odbiorcami twojej kampanii są seniorzy. Podobnie będzie w przypadku akcesoriów samochodowych. Jeśli wybierzesz gadżety, które są bardzo popularne, również może się okazać, że nie ma nimi zainteresowania, ponieważ odbiorcy mają już kilka podobnych smyczy. Są jednak przedmioty, które zawsze będą potrzebne takie jak długopisy czy torby. Staraj się jednak stawiać na innowacyjność. Ważna jest także strategia stosowania gadżetów, czyli okazja ich podarowania lub sprzedaży oraz ich przeznaczenie, a także spójność wizerunkowa. Jeśli przedsiębiorstwo reklamuje się jako ekologiczne, powinno stosować produkty ekologiczne także do produkcji gadżetów reklamowych. Dobrym pomysłem będą na przykład tekturowe długopisy zamiast plastikowych. Ciekawy, estetycznie wykonany i dobrze dobrany gadżet, szczególnie jeśli będzie podarowany, pozostawi miłe wspomnienia ze spotkania z firmą i będzie z pewnością wpływał na zwiększenie zainteresowanie marką.